Rabu, 22 Mei 2019

Keistimewaan Lobak Ungu ( Purple Carrot)

*​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ*
Untuk mengisi ruangan kali 
ini, kita akan berkongsi rahsia kehebatan Lobak Ungu.

Seperti yang diketahui, Lobak Ungu merupakan salah satu dari merupakan salah satu ramuan utama Vivix.

Pasti ada yang tertanya-tanya mengapa lobak ungu yang menjadi pilihan Shaklee dan bukannya Lobak kuning yang mudah ditemui dan dikenali ramai.

Seringkali lobak merupakan salah- satu dari sayuran pilihan ibu untuk menu anak-anak. Antara ayat yang sering diguna pakai untuk memujuk anak adalah...
' kalau makan lobak nanti mata cantik, tak rabun.'

Ternyata lobak mempunyai khasiat atau kebaikannya tersendiri.
Tetapi apa yang istimewanya dengan Lobak Ungu (Purple Carrot) berbanding lobak kuning.

Lobak Ungu (Purple Carrot)

Keistimewaan Lobak Ungu
😘 warna ungu yang pada pada lobak adalah disebabkan oleh komponen antioksidan yang dikenali sebagai ANTHOCYANIN.
😘Apa itu ANTHOCYANIN?
ianya adalah unsur yang memberi warna pada pada buah dan sayuran seperti warna merah, ungu dan biru. Ianya merupakan antioksidan.
😘Antioksidan yang terdapat dalam Lobak Ungu berfungsi membantu melawan radikal bebas dalam tubuh yang boleh menyebabkan 'kerosakan sel kekal'.
😘Pengambilan Anthocyanin dalam diet harian membantu mengurangkan paras kolestrol 'LDL' (kolestrol jahat)
 😘Ianya juga membantu melindungi sistem saraf dari mudah rosak akibat oksidasi


Jom kita lihat khasiat yang ada pada Lobak Ungu.
📌Anti-Oksida
Ianya mengandungi lebih anti-oksida berbanding lobak yang lainnya. Anti-oksida ini berfungsi membantu melindungi tubuh dari penyakit.
📌Anti-Radang
Lobak Ungu juga mengandungi anti-radang yang sangat tinggi. Anti-radang ini sangat membantu melegakan bagi mereka yang sering mengalami masalah sakit sendi.
📌Anti-Viral/Anti-Septic
Kamdungan anti-viral/anti-septic yang terdapat dalam Lobak Ungu amat membantu tubuh dalam melawan penyakit berjangkit seperti campak dan juga masalah jangkitan dibahagian dalaman tubuh seperti disaluran kencing, mulut dan perut.
📌Anti-Carcinogen
Anti-carcinogen yang terdapat dalam Lobak Ungu bertindak untuk memerangi dan mengurangkan risiko kanser
📌Rendah Kalori
Ianya adalah rendah kalori dan amat sesuai diamalkan oleh mereka yang ingin mengurangkan berat badan (diet)
📌Tinggi serat
Kandungan serat yang tinggi dalam Lobak Ungu amat penting dalam membantu proses penghadaman serta ianya membantu tubuh untuk menyerap nutrien dengan lebih cepat. Selain itu ianya membantu menurunkan paras kolestrol serta membantu menstabilkan paras gula dalam darah.
📌Vitamin A
Vitamin A dalam Lobak Ungu membantu dalam memgelakkan arteri dari tersumbat dan secara tidak langsung mengelak dari terjadinya strok pada tubuh. Selain dari vitamin A, Lobak Ungu juga mengandungi Vitamin B, C dan E yang membantu merendahkan bacaan kolestrol.
📌Akar
seringkali kita membuang bahagian akar apabila memasak sesuatu hidangan, tetapi tanpa kita ketahui akar Lobak Ungu telah digunakan untuk merawat masalah penghadaman, tonsil dan sembelit dari masa dulu lagi.

Banyakkan kelebihan lobak ungu yang tidak kita ketahui dan terlepas pandang.

Jadi tunggu apalagi.. lepas ini bolehlah tukar pilihan lobak ketika memasak.

Sukar untuk dapatkan Lobak Ungu... usah risau Vivix kan ada.. amalkan Vivix 1 sudu teh sehari untuk kesihatan anda dan keluarga tersayang.




Isnin, 20 Mei 2019

Macammana nak rezeki dari berniaga?


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Perkongsian  ini adalah dari group WAHMillonare _-Ireach
Semoga perkongsian ini memberi manfaat pada kita semua.



motivasi:

Macam mana nak rezeki dari berniaga?

Ya bila sebut berniaga dasarnya perlu barang atau produk, wang sebagai pertukaran dan manusia untuk menjalankan urusniaga.

Namun untuk manusia adalah satu makhluk yang unik kerana ia mempunyai hati. Tapi siapakah yang menjaga hati manusia? Ya Allah pencipta sekalian alam. Maka Allah yang izinkan mereka ini tergerak hati nak membeli.

Berniaga ni selain usaha kita memberitahu dunia yang kita mempunyai barang untuk tukaran dengan wang kita perlu usaha nak jemput rezeki.

Antara amalan yang boleh diamal untuk menjemput rezeki :

1. Menjaga solat 5 waktu dengan baik.
2. Menambah solat sunat yang disarankan iaitu solat wudhu, solat sunat sebelum dan selepas solat wajib, sunat dhuha, sunat tahajud.
3. Mengaji Al Quran
4. Berzikir
5. Menghadiahkan bacaan Yassin untuk mak ayah setiap hari.
6. Bersedekah walau hanya memberi kucing jalanan makan.
7. Memaafkan orang sebelum tidur.
8. Mohon maaf dengan suami sebelum tidur.
9. Telefon mak ayah dengan kerap walau tak dapat setiap hari at least selang sehari tanya khabar. Jika dah meninggal bacakan Al Fatihah setiap waktu solat untuk mereka.
10. Sentiasa mendoakan kebaikan pada orang lain.


Sebenarnya ada banyak lagi cara nak jemput rezeki namun paling utama berapa lama kita boleh konsisten ( istiqamah) dalam melakukannya?

Oh ya, bila usaha melakukan tak perlu tanya mengapa Allah tak beri seperti yang kita harapkan ( rezeki datang cepat) kerana Allah sangat suka hambaNya memujiNya maka bersabarlah dalam mengusahakan amalan menjemput rezeki kerana Allah Maha Pemberi.

Bila kita nak berjaya dalam Shaklee, jangan lupa niat untuk membantu orang lain lebih utama. Jangan sedih bila orang menolak kerana pasti ada yang menghargai sebagai ganti.

Teruskan membuat kebaikan insyaAllah balasan yang baik juga menanti.
~ master norita ~



Keistimewaan Anggur Muscadine

*​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ*

Untuk perkongsian kali ini kita akan 
berkongsi kelebihan atau keistimewaan Anggur Muscadine berbanding anggur yang lainnya..

Inilah buah anggur muscadine...
besarkan.... hampir sebesar bola golf.

Anggur muscadine nie merupakan salah satu ramuan utama dalan Vivix...

Nak tau keistimewaan atau kelebihan Anggur Muscadine berbanding anggur yang lainnya.. jom kita tengok sama-sama...
😘Anggur Muscadine mempunyai lebih 1 kromosom berbanding anggur biasa yang mempunyai hanya 19 kromosom.
😘saiznya yang 20 kali lebih besar dari anggur lain dan hampir sebesar bola golf atau seakan buah plum besarnya.
😘Anggur muscadine tumbuh atau hidup dalam cuaca yang ekstrem.
😘Ianya tumbuh secara semulajadi ditempat yang panas dan lembab. Anggur lainnya memerlukan cuaca sejuk.
😘Anggur muscadine kaya dengan resv eraterol dan polifenol yang tinggi.
kaya dengan antioksidan.
😘kandungan revestrolnya adalah 6 kali lebih tinggi berbanding anggur lainnya.
😘merupakan satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Asid ( yang berfungsi sebagai antikanser dan antiradang)

Sebab itulah Shaklee pilih Anggur Muscadine sebagai salah satu ramuan utama Vivix.. kerana ianya merupakan anggur yang terbaik diantara anggur yang lainnya.

Nak khasiat anggur muscadine... jom dapatkan Vivix 

Amalkan #vivix 1sudu sehari untuk kesihatan anda.

p/s.... vivix bukan ubat tau..


Rabu, 8 Mei 2019

Jerawat Hilang Setelah Amalkan Vivix

Perkongsian testimoni dari Amazing (WAHM- Ireach)
-----------
Assalamualaikum.. ni Mira nak share testimoni Mira sendiri selepas gunakan Vivix & ESP secara konsisten.

Ni masa belum ambik Youth nih..
Nanti, later2 pulak share testi after Youth pulak😊. Dipersilakan share..
.............................................
JERAWAT MIRA HILANG SELEPAS AMBIK VIVIX

Ni testimoni Mira setelah konsisten 3 bulan ambik Vivix.

'Jerawat mira' atau kak Mia anak sulong Mira selalu panggil 'jerawat mama'.
Kalau dia nampak orang jerawat besar kat pipi pun dia selalu panggil "tu macam jerawat mama".
Stress mama dia😂

Pada mulanya.. Muka Mira breakout teruk lepas cuba satu skincare ni. Sampai segan jugak bila ramai yang tanya kenapa dengan muka Mira.
Hampir setahun jugak muka Mira teruk breakout macam tu. Dah cuba macam2 skincare pun Mira masih tak puas hati.
Sebabnya jerawat memang jadi kawan baik.
Muka selalu berminyak walaupun lepas basuh muka.
Nampak jelas bercapuk-capuk bila pakai bedak.
Bahagian pipi dan hidung memang selalu naik jerawat yang merah-merah. Inflammed.

STOP SEMUA SKIN CARE
So Mira stop semua skincare, dan fokus pemulihan dari dalam.
Sebab jerawat pun indikasi masalah dari dalam yang tak sihat.

Lepas konsisten ambik Vivix dan ESP selama 3 bulan..
Dalam sebulan ambik Vivix dah nampak jelas merah-merah jerawat dah berkurang.
Bila masuk bulan kedua Mira nampak banyak perubahan baik. Alhamdulillah.
Seterusnya pada bulan ke3 ni lah Mira nampak jerawat memang susah dah nak naik.

Liang pori semakin kecil. Kulit pun makin cerah dan parut-parut kawah yang dalam tu pun dah makin 'cetek' hehe.

Sape tak senang hati bila muka dah kembali ok.
Lepas ni memang Mira kena jaga-jaga untuk ambik sebarangan skincare.

Ni ShakleeEffect Mira.. memang puas hati sesangat!!😊👍

Alhamdulillah.. syukur sangat. Bila bab muka dah ok.
Lega dan boleh fokus untuk perkara lain..😊


#vivix dan #ESP9
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...