Nuffnang Ads

Ahad, 3 Ogos 2014

'Sunburn' Terbakar Sudah...

Assalammualaikum….

Minggu yang lalu akak pergi berkelah,antara aktiviti  hujung  minggu bersama keluarga dan rakan sekerja. Kali ini, kami berkelah dipantai. Aktiviti adalah bebas, maklumlah  bukan aktiviti formal syarikat.
Ada yang  menghabiskan masa dengan memancing, melayan anak-anak  bermain air serta  ada  juga yang  merehatkan minda dengan  cara yang tersendiri. Seharian  di pantai  dengan suasana  yang tenang. Akhirnya tamat sudah aktiviti untuk hujung minggu.

Terbakar Sudah ....

Malamnya, baru perasan rupa-rupanya… kulit muka akak terbakar,  kata orangputih ‘sunburn’ . Hmm ...memang  ‘burn’ terus… Sedih btul.. Terkedu jab..Dok pikir nak  buat ape... Tup-tup teringat masker ESP. Apalagi... operasi pun bermula. Tengok dalam peti ais.. yogurt ade,  ESP Shaklee pun ade.. Apa tunggu lagi.. Maka operasi  bermasker pun bermula.. Esoknya bangun tidur, tengok cermin kulit muka sudah mengelupas. Baguslah.. sebabnya sel-sel kulit sedang  bekerja. Alhamdullilah, seminggu  selepas tu, kesan ‘sunburn’ beransur  pulih kepada asal.

Jom intai resepi untuk  bermasker….
Ø ½ sudu besar ESP
Ø 1 sudu besar Yogurt ( akak guna Original)
**** Campurkan dan kacau sebati… Dah sebati ..apalagi sapukan bancuhan tadi  ke muka… biarkan kering ( dalam 20-30 minit) … dah kering ..basuh muka  sehingga  bersih…  Dah siap… 

Tips**  Rajin buat lagi  cepat  nampak hasilnya… akak  x rajin orangnya..hehehe..

 Supplement Pilihan Anda





Sekiranya anda mempunyai ALAHAN, PENYAKIT (dalam pemantauan doctor) , HAMIL atau MENYUSUKAN BAYI sila dapatkan pandangan atau khidmat nasihat terlebih dahulu sebelum pengambilan

p/s: Shaklee adalah supplement dan bukannya ubat. Segala kesembuhan adalah dengan keizinan dariNYA. Kita berusaha untuk yang terbaik namun ketentuan adalah dariNYA.


** Produk ini tdak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments: