Nuffnang Ads

Jumaat, 5 September 2014

Merdekakah kita???

Assalammualaikum….

Merdekakah kita?????

        31 Ogos 1957 ,  negara  kita bebas dari penjajahan dan sekarang telah 57 tahun kita merdeka. Berbagai kejayaan yang negara kita kecapi dalam tempoh 57 tahun. Begitu  banyak pembangunan disana-sini, sehingga nama  Malaysia tersohor diperingkat antarabangsa.

Merdekakah kita???????

         Negara kita telah pun merdeka selama 57 tahun tapi merdekakah kita, generasi baru apabila kita hanyut  dengan arus kemodenan. Merdekakah  kita  apabila anak-anak muda kita terlibat dengan aktiviti yang dilarang seperti  lumba haram, penggunaan dadah, pelacuran, perjudian, penguguran haram dan bermacam lagi.

Merdekakah  kita???? 


         Selagi  minda kita belum bebas dari  segala pengaruh dan anasir yang merosakkan,  kita belum benar-benar merdeka. Kemerdakaan bukan hanya pada negara sahaja.. tetapi minda rakyatnya…Agar kita benar-benar merdeka… Kita harus berubah.. harus  berani untuk  berubah, kuatkan semangat, memajukan diri kearah kebaikan..  
        Ayuh... kita berubah  kearah  yang lebih  baik dan hidup yang lebih sihat. Tiada  siapa yang  boleh memaksa  kita untuk  berubah..kecuali diri kita sendiri.. Ayuh merdekakan diri  kita  bersama kemerdekaan  negara yang ke57.. 

MERDEKA !  MERDEKA! MERDEKA!

0 comments: