Nuffnang Ads

Isnin, 1 September 2014

Ulser Mulut Kanak-Kanak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
    
 Hari nie tergerak hati nak berkongsi info  tentang  ulser mulut. Ulser  mulut  nie  menyerang  x  kira usia.. dan  biasanya yang menjadi  mangsa adalah kanak-kanak.. Apabila ini terjadi  susah untuk makan dan minum. Air  liur  sering meleleh apabila ini terjadi dan rasa kesakitan yang amat sangat semasa ingin makan ataupun minum.

Simanjaku Sayang terkena jua
Sikecil kesayangan Ummi pernah menghadapi masalah ini, ke klinik dan diberi ubat sapu untuk disapu  pada ulser yang terdapat pada celah bibir.Sedih  hati  tak terkira ..mana taknya bila insan yang kita sayang kita tatang.. tiba2  tidak boleh  makan , tidak  boleh  minum dengan sempurna disebabkan ulser mulut. Hampir  2 minggu  baru,  sembuh  dari ulser, akibatnya  badan semakin  susut..


Buat peringatan buat ibu-ibu terutama  ibu-ibu yang bekerja dan  menghantar  anak  ke  nuseri… sekiranya anak anda menyusu botol pastikan  anak anda tidak berkongsi menyusu menggunakan botol yang sama dengan anak-anak yang  lain kerana  ianya  akan menyebabkan  ulser mulut  berjangkit  secara  tidak langsung.


 Pada mulanya Ummi juga tidak mengetahui tentang  perkara ini, sehingga  diberitahu oleh doctor. Jadi, hati2  yer  ibu-ibu… kesihatan anak amat penting. Anak sihat  hati pun tenang.

Anak memerlukan sistem imun yang tinggi agar dapat melawan penyakit. Oleh itu pastikan simanja anda memperolehi Set Imunisasi Kanak-Kanak dari Shaklee.

Petua merawat ulser mulut

Petua seringkali kita mendengar petua untuk merawat ulser adalah dengan berkumur dengan air garam tapi pastinya amat menyakitkan dan pedih buat sikecil. Petua yang selamat &  tidak menyakitkan sesuai  untuk anak-anak adalah  dengan menyapu madu disekeliling tempat yang terkena ulser didalam mulut. InSyaAllah ,ianya akan beransur pulih....


Testimoni

Testimoni Shaklee Performance Drink


Testimoni Shaklee Mealshake & ESP


Supplement Shaklee Agar Anak Sentiasa Sihat


Herbal Blend  utk  Sapuan Luaran Ulser Mulut


Sekiranya anda mempunyai ALAHAN, PENYAKIT (dalam pemantauan doctor) , HAMIL atau MENYUSUKAN BAYI sila dapatkan pandangan atau khidmat nasihat terlebih dahulu sebelum pengambilan

p/s: Shaklee adalah supplement dan bukannya ubat. Segala kesembuhan adalah dengan keizinan dariNYA. Kita berusaha untuk yang terbaik namun ketentuan adalah dariNYA.

** Produk ini tdak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

2 comments:

Nila Anggraini berkata...

thanks for the info dear...
http://bit.ly/1CiBWvt

Nila Anggraini berkata...

terimAa kasih untuk info yg menarik
http://bit.ly/1CiBWvt